အခ်ိန္ရွိခိုက္၊ လု႔ံလစိုက္၊ မမိုက္သင့္ေပ၊ ဒို႔တစ္ေတြ။

Friday, December 31, 2010

မသိ၍ မသိသူ ၏ ေျခဆင္း


         မသိ၍ မသိသူ

      ၏

     "ေျခဆင္း"
“ခင္ရာေဆြမ်ိဳး၊ ၿမိန္ရာဟင္းေကာင္း”ဟု ျမန္မာဆိုရိုးစကားတစ္ခြန္းကို စာဖတ္သူအားလံုး ရင္းႏွီးၿပီးသားျဖစ္သည္ဟု စာေရးသူအေနနဲ႔ ေကာင္းစြာယုံၾကည္ပါသည္။ အမွန္ကိုေျပာရလွ်င္ စာေရးသူကို ေမြးခဲ့ရာအရပ္တြင္ စာေပကို အမွန္တကယ္လုိက္စားသူမွာ လက္ခ်ိဳးေရတြက္လိုက္လွ်င္ လက္ႏွစ္ဖက္ျပည့္ရန္ကိုပင္ အေတာ္ကိုခဲယဥ္းလွပါသည္။
          အဆိုပါပတ္၀န္းက်င္သည္ စာေပကိုျမတ္ႏိူးႏိူးဖတ္ရေလာက္ေအာင္လည္း အခ်ိန္မေပးႏိူင္ၾက။ ေသစာရွင္စာေလာက္ ဖတ္တတ္လွ်င္ပင္ ဘ၀တစ္သက္လံုးစာအတြက္ လံုေလာက္သည္ဟု ယေန႔တိုင္ေအာင္ လက္ခံထားၾကသူေတြလည္း အမ်ားအျပားပင္ရွိေနၾကေသးသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ပါနည္း? ဤပတ္၀န္းက်င္ရွိ လူအမ်ားစုမွာ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ သူတို႔သည္ “ကိုယ္လုပ္မွ ကိုယ္စားရတသည္”ဟူေသာ စကားကိုေတာ့ လက္ကိုင္ထားၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။
          ၄င္းတို႔၏ ေန႔စဥ္လူေနမႈဘ၀တြင္ ေငြကုန္ေၾကးက် နည္းလြန္းလွသည္။ ထိုအတူပင္ ေန႔စဥ္၀င္ေငြဆိုတာကလည္း မရွိသေလာက္ပင္ျဖစ္သည္။ အသိဥာဏ္အေတာ္အတန္ ရွိၾကသူမ်ားႏွင့္ ဗဟုသုတလည္း အထိုက္အေလ်ာက္ရွိၾကသူမ်ားသည္ ေငြေၾကးအဆင့္သည့္အားေလွ်ာ္စြာ မိမိတို႔၏ သားသမီးမ်ားကို နီးစပ္ရာၿမိဳ႕ေလးမ်ားတြင္ ပညာကိုဆက္လက္သင္ေစဖို႔အတြက္ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကဖူးသည္။
          သို႔ႏွင့္ ၄င္းတို႔၏ သားသမီးမ်ားမွာ “ဘဲြ႕ရပညာတတ္မ်ား” ျဖစ္လာခဲ့ၾကပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ဘဲြ႕ရသည္ဆိုတာကလဲြလို႔ ထင္ထင္ရွားတဲ့အခ်က္ကိုေထာက္ျပပါဆိုလွ်င္ ဟိုဟုိဒီပဲြလမ္းရွိလွ်င္ “ငါက ဘဲြ႕ရတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္”ဟူေသာပံုစံသစ္ျဖင့္ လမ္းသလားေနသူမ်ား ေယာင္ေတာင္ေတာင္ ေနတတ္သူမ်ားသာျဖစ္လာသည္။ မိဘလက္ငုတ္လက္ရင္းျဖစ္ေသာ ေတာင္သူလယ္သမား အလုပ္ကိုလည္း မလုပ္ခ်င္၊ မိမိရထားေသာဘဲြ႕ႏွင့္ ထိုက္တန္ေသာ အစိုးရ၀န္ထမ္းကိုလည္း ရေအာင္မလုပ္ႏိူင္နဲ႔ ရိုးသားလွေသာ ေတာသူေတာင္သားတို႔၏ အျမင္ေတြထဲတြင္ လူပိုနတ္အိုးကဲြမ်ားအျဖစ္ျမင္လာၾကသည္။
          အက်ိဳးဆက္အားျဖင့္ ယင္းဘဲြ႕ရပညာတတ္ ေယာင္ေျခာက္ဆယ္မ်ားကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး မိမိတို႔အရပ္တြင္ ေလးတန္းမွ်ေအာင္ၿပီဆိုလွ်င္ ေတာအရပ္အတိုင္းတာအားျဖင့္ ေငြေၾကးနင့္ေနေအာင္ ကုန္က်လွေသာ ပညာေရးကိုစိတ္မ၀င္စားေတာ့။ အိမ္ေပၚမွာ နတ္အိုးကဲြလူပိုတစ္ေယာက္ျဖစ္လာမွာမ်ိဳးကို အားမထုတ္ၾကေတာ့ေပ။ သို႔ႏွင့္ ပညာေရးက ဘ၀အာမခံခ်က္ေပးႏိူင္တယ္ဆိုတာကို ရွင္းျပလို႔မရေတာ့ပါ။ လက္ေတြ႕မ်က္ေတြ႕ေတြ ျဖစ္ေနၾကသည္မဟုတ္ပါေလာ။
          ထိုေၾကာင့္ပင္ ကိုယ္လုပ္မွ ကိုယ္စားရသည္ဆိုေသာစကားသည္ သူတို႔ၾကားက လက္သံုးစကားျဖစ္လာခဲ့သည္။ ပညာတတ္လည္း အသံုးမက်ပါဘူးဟုပင္ ထင္လာျမင္လာၾကသည္။ ဤသည္မွာ ပညာ၏အျပစ္မဟုတ္ပါ။ ပညာကိုသင္ၿပီး အသံုးက်ေအာင္ မလုပ္တတ္သူေတြ၏ အျပစ္သာျဖစ္သည္။ အဆိုပါပတ္၀န္းက်င္အတြက္ ေနာက္ထပ္လက္ေတြ႕က်ေသာ အသိဥာဏ္တစ္ခုကေတာ့ တိုးလာခဲ့ပါသည္။ ယင္းမွာ “စာဖတ္ေတာ့ေကာ ဘာအက်ိဳးရွိမွာတဲ့လဲ”’ဟူ၏။ ေမးခြန္းလား အေျဖလားဆိုတာကို စာဖတ္သူတို႔သာလွ်င္ ေျပာၾကပါကုန္။
          စာေရးသူ ႏိူင္ငံျခားကိုပညာသင္မထြက္ခင္ ေဆြမ်ိဳးမ်ားကို ျပန္လည္ႏူတ္ဆက္ျဖစ္ခဲ့ေသးသည္။ စာေရးသူ၏ အေမႀကီးသည္ အိမ္မွာၾကားေနရေသာ စာေရးသူနဲ႔ပတ္သက္ေသာ သတင္းကို မသဲကဲြလို႔လားမသိ၊ ကိုယ္တိုင္လာၿပီး “ေမာင္ …..ႏိူင္ငံျခားကို ဘာသြားလုပ္မွာလဲ” ေမးပါသည္။ {စာေရးသူတို႔အရပ္တြင္ အေမႀကီးမ်ား အဘမ်ားသည္ သူတို႔၏ေျမး ေယာက်္ားေလးမ်ားကို “ေမာင္”ဟု ခ်စ္စႏိူးေခၚေလ့ရွိၾကသည္}။ စာေရးသူကလည္း ပညာသင္ေအာင္ သြားမလို႔ပါအေမႀကီးလို႔ ျပန္ေျပာလိုက္ပါသည္။
          ထိုအခါတြင္ေတာ့ အေမႀကီးက “ပညာသင္လာတာ ႏွစ္ေတြအေတာ္ၾကာေနၿပီ၊ အခုထိမတတ္ေသးဘူးလား”ဟု ေမးပါသည္။ စာေရးသူကလည္း “မတတ္ေသးပါဘူး အေမးႀကီးရယ္”လို႔ ျပန္ေျပာခဲ့မိသည္။ ဒါဆိုယင္ “ေမာင္က…..ဘယ္ေတာ့ ပညာတတ္ႀကီးျဖစ္မွာလဲ”ဟု ထပ္ဆင့္ေမးလာပါသည္။ စာေရးသူကလည္း “မသိပါဘူး အေမႀကီးရယ္”ဟု ျပန္ေျပာလုိက္မိသည္။ မိမိစကားကိုၾကားလိုက္ရေသာ အေမႀကီးကေတာ့ ကရုဏာသက္လွဟန္ျဖင့္ “ဒီေလာက္ဆို ေတာ္ေရာ့ေပါ့ ေမာင္ရယ္၊ အေ၀းႀကီးကို သြားမေနပါနဲ႔ေတာ့”ဟု ဆိုလွာျပန္သည္။
          ဤမွ်ႏွင့္ပင္ နိဒါန္္းႏွင့္ စာေရးသူ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္သည္ ထင္ရွားေနပါၿပီ။ အရင္ကလိုမဟုတ္ေတာ့ပဲ၊ ပညာေရးဘက္ကို အေတာ္အတန္ စိတ္၀င္စားလာေသာ ယေန႔ မိမိပတ္၀န္းက်င္ရွိလူမ်ားကို ထပ္ဆင့္အားေပးသည္အေနျဖင့္ စာေရးသူစာအုပ္ကို မဖတ္လွ်င္ေတာင္မွ အနည္းဆံုးေတာ့ ကိုင္ျဖစ္ၾကေပလိမ့္မည္။ တို႔ဇာတိကစာေရးသူရဲ႕စာအုပ္ေလလို႔ အနည္းဆံုးေတာ ေျပာျဖစ္ၾကလိမ့္မည္။ ဘာေတြမ်ားေရးထားပါလိမ့္ သိခ်င္ေကာင္းလည္း သိခ်င္ၾကေပလိမ့္မည္။ ေနာက္တစ္ဆင့္တြင္ေတာ့ ကိုယ္တိုင္မဖတ္ႏိူင္လွ်င္ေတာင္မွ နီးစပ္ရာစာဖတ္တတ္သူမ်ားကို ေမးျမန္းၾကေပလိမ့္မည္။ “ခင္ရာေဆြမ်ိဳး ၿမိန္ရာဟင္းေကာင္း” မဟုတ္ပါလား။
မည္သို႔ဆိုေစ စာေပခ်စ္ျမတ္ႏိူးသူႏွင့္ ဗဟုသုတလိုက္စားသူတို႔အားလည္း အသိဥာဏ္မ်ား အထုိက္အေလွ်ာက္ တိုးပြားေစလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္မိပါသည္။ ေက်းဇူးတင္ထိုက္သူ အားလံုးကိုေက်းဇူးတင္ပါသည္။
ေမတၱာျဖင့္-
                                                                                                    အရွင္ဥတၱမာနႏၵ
                                                                                              {ေကလနိယတကၠသုိလ္}
                                                                                                30 December 2010

0 comments:

Post a Comment